Verbeek en Novogen bundelen krachten in Europese marktPublicatiedatum: 16-01-2015

Groupe Grimaud - de grootste ‘multi-species’ fokkerijorganisatie in de wereld - heeft een minderheidsaandeel genomen in Verbeek. Als ontwikkelaar van Novogen wil Grimaud samen met Verbeek via een intensieve samenwerking de positie van de Novogen-legpluimveerassen in Europa verder versterken. Novogen is zowel in Nederland als in Europa al enkele jaren de snelste stijger qua marktaandeel.

Eind december heeft Groupe Grimaud een belangrijk minderheidsaandeel genomen in Verbeek. De overige aandelen blijven in handen van AgruniekRijnvallei. Met deze samenwerking bekrachtigt Groupe Grimaud de bestaande nauwe zakelijke relatie tussen Novogen en Verbeek. Hierbij wordt Verbeek gepositioneerd als belangrijke distribiteur van Novogen-producten in Europa, naast onder andere Tom Barron in het Verenigd Koninkrijk en NovoPonte in Frankrijk.

Succesvol samenwerken

Frederic Grimaud, president van Groupe Grimaud geeft aan uiterst blij en trots te zijn met de nieuwe samenwerking. “Vanaf het moment dat Verbeek koos voor de Novogen-producten zaten we op één lijn. Sinds die tijd hebben we nauw en in vol vertrouwen samengewerkt. Dit akkoord is daarvan een perfect bewijs. Tevens is het een goed voorbeeld van een succesvolle samenwerking tussen twee Europese bedrijven. De technische knowhow en marktkennis van Verbeek vormen een belangrijke input bij de verdere ontwikkeling van Novogen-producten. Deze samenwerking geeft beide bedrijven een positieve stimulans.”

Ook Martin Grift, algemeen directeur van AgruniekRijnvallei, is enthousiast: “De huidige marktomstandigheden vragen om krachtenbundeling. We zijn blij met deze strategische ontwikkeling in de leghennenmarkt. Door nauwere samenwerking en korte lijnen tussen de fokkerij en de markt zijn we nog beter in staat wensen vanuit de legpluimveesector in te vullen. De manier van werken van Groupe Grimaud past bij de kernwaarden van AgruniekRijnvallei: gedreven, eerlijk, betrokken en solide.”

Opschalen

“De huidige marktbenadering van Verbeek blijft door de deelname ongewijzigd”, legt Herman Brus, algemeen directeur van Verbeek uit. “Novogen zet klantwensen om in genetica en wij brengen deze genetica naar de markt. Dit doen wij in onze thuismarkt Nederland, maar inmiddels ook in een aantal andere landen zoals België, Duitsland, Polen, Spanje en Italië. De activiteiten in het buitenland zorgen voor opschaling van ons volume. Dit, in combinatie met een efficiëntere werkwijze en een kleine, platte en slagvaardige organisatie, zorgt ervoor dat onze kostprijs nog verder daalt met behoud van ons hoge kwaliteitsniveau.”

Deel dit bericht

Overige berichten

> ‘’Licht….over of onder belicht? ’’
> ‘’Een Bio ei van Knook, die wil je toch ook! ’’
> ‘’Transitiemanagement –Investeer in groei en ontwikkeling tijdens de opfok!’’
> Vacature medewerk(st)er financiële administratie
> Bedrijfsreportage familie Klaassen uit Barneveld
> ‘’Transitiemanagement - optimale start door transparantie’’
> Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
> Biologisch legpluimveehouder Teun van Maanen tevreden over nieuwe stal en NOVOgen Brown Light resultaten
> Licht tijdens het broedproces verbetert kuikenkwaliteit en stressgedrag